Ölçme Değerlendirme Merkezimizin Eğitim Teknolojileri Zirvesinde Yaptığı Bildiri Yayınlandı
KAZANIM TEMELLİ SÜREÇ ODAKLI İZLEME VE DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN ÖĞRENCİLER VE EĞİTİM YÖNETİCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİAli ALTINSOY
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Ali Kemal EKER
Fen Bilimleri Öğretmeni
Ekrem ÖZMEN
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Haluk ULUÇAY
Matematik Öğretmeni
Hüseyin SAYIN
Türkçe Öğretmeni
Salih ŞANAL
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni
Seyit Mehmet ÇİTFCİ
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Tahir YAMAN
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Zeki KÜÇÜ KKARA
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Konya İl Millî Eğitim Müdürlüğü Ölçme ve Değerlendirme Merkezi
konyaodm.meb.gov.tr - konyaodm@gmail.com
ÖZET
Klasik ölçme ve değerlendirme uygulamalarının beraberinde getirdiği sorunlar eğitim çevrelerinde yeni yaklaşımların gündeme gelmesini ve tartışılmasını sağlamış, ölçme ve değerlendirme çalışmalarında artık sürecin de hesaba katılmasını zorunlu kılmıştır. Bu çalışmanın amacı Konya ili bünyesinde öğrenim gören öğrencilerin akademik başarılarını, sosyal ve ekonomik durumlarını süreç odaklı olarak izlemek ve ihtiyaç duyulduğunda başarıyı artırıcı çalışmalarda bulunarak ölçme ve değerlendirme çalışmalarının sağlıklı ve sistemli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır. Çalışmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinden birlikte yararlanılmıştır. Nicel boyutta tarama modelinden, nitel boyutta durum çalışmasından yararlanılmıştır.
İl genelinde uygulanan kazanım değerlendirme sınavları, kazanım testleri ve anketler yoluyla yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilerden düzenli aralıklarla alınan veriler, öğretim faaliyetlerinin kalitesinin artırılması ve eğitim-öğretim faaliyetlerinde gelecek planlaması açısından değerlendirilmiştir. Nitel veriler betimsel ve grafiksel, nicel veriler SPSS programı ile istatistiksel olarak analiz edilmiştir. 8 ve 12. sınıflarda öğrenim gören 59.260 öğrenci ve 817 okul yöneticisi araştırmanın evrenini, değerlendirme anketine katılan 4.336 öğrenci ile 595 kurum yöneticisi ise araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.
Bildirinin tamamını indirmek için TIKLAYINIZ.